Mitt huvud är en torktumlare

Nu har vi äntligen kommit oss för att titta på programmet, det har väntat på oss på dekoderns hårddisk. Jag tyckte det var ett väldigt bra program, det var med människor vi kände Andereas och hans fru Sofie. Vi har träffat dem både via KomVux och Attention här i Nyköping.

Ett problem hade jag dock med programmet dels det evenerliga fiolspelandet och dels att det spelades så mycket musik i bakgrunden när folk pratade. Det gav väldigt mycket dock och jag är glad att vi såg det. Syster är nu heltaggad och tycker att vi skall på vården igen och kräva att jag får mer hjälp av någon som kan det här med neuropsykiatri istället för den ”vanliga” vuxenpsykiatrin som inte har samma kunskaper i ämnet.

6 responses to “Mitt huvud är en torktumlare

  1. Ja nu jäklar ska jag på dem med blåslampa. Det är skandal att vi här i Nyköping har en Neuropsykiatrisk habilitering, men bara om du är under 18!!! Jag undrar om man kan kräva att de remiterar en om de inte själva har kompetensen istället för att skicka runt stackars Syster till olika arbetsterapeuter, sjuksköterskor och annan personal inom psykiatrin som knappt kan något om ADHD och istället fokuserar helt på de följdproblem som kommit med en först obehandlad och sedan fel/underbehandlad ADHD. Om de istället gick till grundorsaken skulle Syster ha en chans nu valsar de bara runt och stackars Syster upplever att ingen lyssnar, tar henne på allvar och visar henne respekt.

    Nu är jag heligt f*******d!!!

  2. jag försökte kolla på det där. det gick inte bra, mamma och pappa var här och vi babblade i munnen på varandra hela tiden. haha 🙂

  3. har jag en egen uppdateringstjosan här eller är det bara som det ser ut? Wow I så fall!!

  4. vegangeekgirl

    Jepp det har du, jag har jobbat med att få rss flöden på hemsidan idag, det är dock bara till hemsida jag har lyckats hitta rätt uppgifter än så länge.
    Ja just det jag skulle ju inte leka dator nu jag skulle ju leta kamera och fota vår idiotiska över-spisen-grej

  5. scary att det står 1970! men det gör inget alls!

    skitsöt kisse du har.

  6. vegangeekgirl

    @Lotten, glömde svara på din kommentar innan, så går det när man har huvudet under armen 😉
    Vad skulle jag göra utan dig, ditt stöd betyder så oerhört mycket för mig. Du är bättre på att få vårdfolk att lyssna, själv blir jag mest frustrerad och ger upp.

    @Åsa Visst är hon söt? Hon är även pytteliten med sina 7 hekto och fylld av energi. ”Stora” katten är också söt men hon är mer kameraskygg.

Kommentera

