Mmm mat

Jag är fortfarande vaken när klockan är efter 22:00, jag äter min favoritsallad på salladsblad, svarta bönor, tomater, lite oliver och en skvätt linfrö- och rapsoljeblandning. Jag hade kunnat livnära mig på det men Syster påstår att det inte skulle funka näringsmässigt i längden. (stavningskontrollen föreslår att jag skall skriva ”näringsmossigt” istället trodde det var mest renar som kunde få näring ur mossa)

Mitt problem för i kväll är att antingen så är mina propavan slut eller så har jag helt enkelt tappat bort dem, skulle tagit dem klockan 20:00 för att det skulle funka ordentligt ändå. Men jag kan alltid ta en halv 10mg stilnoct, jag nöjer mig med en halv för jag vill bara sova inte bli totalt utslagen.

Syster har varit barnvakt idag medan jag suttit hemma vid datorn och varit krasslig, efter att ha varit sömnlös med mig hela natten, ingen av oss har någon imponerande dygnsrytm. Syster sover nu i alla fall får se vad som händer först att hon vaknar eller att jag lyckas gå och lägga mig! Dessa intressanta förvecklingar i det här familjelivet… eller nåt.

Det är egentligen ganska fascinerande att jag kan ha så här kort hår utan att se konstig ut, med tanke på att jag har ett ganska knöggligt huvud, jag har ett platt område inte mitt på hjässan men inte lång ifrån, om jag gick med framåtlutat huvud skulle det antagligen funka som en liten hylla. Sen har jag någon intressant knöl i bakhuvudet. Undrar när mitt huvud blev så intressant format? Jag som är född med kejsarnatt och allt. Fast å andra sidan tog det en bra stund innan de bestämde sig för att använda kejsarsnitt och mitt huvud satt så pass inkilat att de fick ”bända” för att få loss mig innan de överlämnade mig till narkosläkaren för återupplivning…det är vad jag har fått berättat på senare år, men vänta förresten narkosläkaren? Borde han inte vara upptagen med att ha koll på den nedsövda modern? Det är uppenbart att jag inte har koll i just det här ämnet i alla fall.

Jag undrar fortfarande vad man gör när man pingar! Någon som vet? Om inte annat får jag väl försöka lösa det själv när jag har sovit mer.

6 responses to “Mmm mat

  1. Kanske var det just det där bändandet som skapade ditt buckel-huvud? 😉 Jag var rakad en gång i tiden och hade/har ett helt runt huvud, men när jag rakade av en kompis hennes långa, tjocka hår så upptäckte vi att hennes bakhuvud var helt platt! 😆
    Vad gäller ping så går jag emellanåt in på http://nyligen.se/pinga.php och skriver där manuellt in min ping. Alltså mitt bloggnamn AddAnna och sen min bloggadress (bara förstasidans adress accepteras).

    Jag tycker det är en häftig familjeblandning ni har förresten! Kul att bo med bonussyrran! Funkar det bra?

  2. vegangeekgirl

    Men alltså när jag pingar så dyker jag alltså upp på nyligen sidan så att folk kan se att jag uppdaterat och hoppeligen komma och läsa? Men ibland bland folks kommentar inlägg som detta som jag snodde från din blogg. Har inte det med pingandet att göra?

    # En månad med concerta « AddAnna Says:
    oktober 30, 2008 at 8:41 pm

    […] more concerta för mig nu. Se detta inlägg: Order att sluta med […]

    Det fungerar väldigt bra att bo med bonussyrran, vi står varandra väldigt nära.

  3. Jag vet inte alls mycket om pingande… det enda jag gör är att gå in på nyligen emellanåt.. :/

    Detta som du kopierade från mig, det är en grej som hoppar upp automatiskt när man *länkar till sig själv*.

    Tex om du skriver om… tjaaa, låt säga ‘fruktsoppa’ i ett nytt inlägg för din blogg och då kommer på att ”javisst ja jag skrev ju om fruktsoppa i ett tidigare inlägg med!!”, då kan du i nya inlägget skriva tex frasen ”…som jag skriver om HÄR!” och så länka den meningen till ditt tidigare inlägg. Hänger du med i mitt snurrande? 😀
    Länkar du till ett eget inlägg i din blogg så dyker det per automatik upp en länk i kommentarsfältet i berört inlägg. Med lite tur kan det öka läsandet på din sida – att nyfikna själar ser att ”oh hon har skrivit om concerta/fruktsoppa där med” och klickar på den länken för att läsa mera. 😆

  4. vegangeekgirl

    Nu har jag pingat för första gången!
    Häftigt! Det måste jag prova! Tack för hjälpen 🙂

  5. Hihi! Jag hjälper dig så gärna med den lilla infon jag snappat upp 😉

  6. du lyckas göra mig hungrig fastän jag precis ätit frulle 😀

Kommentera

