Förkyld och uppskjutet möte

Jag har varit förkyld och hängig hela helgen, men bestämde mig ändå för att gå till biblioteket idag, gå istället för att cykla eftersom det var lättare, när man cyklar måste man ha styrfart, när man går kan man gå precis hur långsamt som helst utan att välta! Jag har astma och när jag blir förkyld slår den till och gör saker och ting svårare, från att utan problem kunna gå långa sträckor i ”normal” takt, blir jag anfådd så fort jag går bara en liten sträcka, det var med andra ord väldigt jobbigt att gå runt med bokvagnar idag jag försökte muta halsen till att göra mindre ont genom att suga på halstabletter hela dagen, dessutom gick jag och snorade hela dagen.

Sen framåt eftermiddagen ringde Herr Verksam och meddelade att han hade fått förhinder så att mötet som skulle varit på torsdag är nu uppskjutet till på måndag! Jag jublade inte direkt över beskedet, vi har arrangerat övriga aktiviteter runt detta möte så att Syster skulle kunna finnas på plats efteråt eftersom jag som jag tidigare nämnt inte är särskilt optimistik att mötet skall leda till något positivt. Dessutom nu får jag gå och ha ångest över mötet hela helgen, jag hade sett fram mot att få eländet avklarat denna vecka! Dessutom ligger den nya tiden så dumt att just då är Syster på Högskolecenter och har distansföreläsning men lyckligtvis är hon ensam så jag kan bege mig dit efteråt för stöd och sånt.

Ringde sen Syster och avtalade att hon skulle komma och plocka upp mig så skulle vi passa på och handla lite, måste nog vara hemma i morgon även om jag egentligen inte vill.

Isis vill ligga på tangentbordet, det får hon inte för mig!

Jag har förresten slagit in årets första julklapp idag, det måste vara något slags rekord för mig, jag är vanligen ute i sista minuten, den är till Syster och är en PRESENT (hon läser bloggen så det gäller att inte försäga sig)

Förresten eftersom det inte går att skryta med Syster till min mamma utan att samtalet på något underligt vis halkar iväg, så talar jag om för er som läser detta att Syster har gjort en essätenta i genusvetenskap som hon var osäker på om den ens skulle bli godkänd och fått VG på den! (MVG finns inte) jag tyckte den var bra hela tiden, men kände mig lite osäker när jag uttalade mig, inte för att jag tvivlade på kvaliteten utan för att jag inte känner att jag kan avgöra om något är skrivet med tillräckligt ”akademiskt språk”

2 responses to “Förkyld och uppskjutet möte

  1. ÅÅÅÅ jag älskar det där du skriver om cykling och gång, styrfart och att gå hur långsamt som helst utan att välta. Jag behövde ett skratt innan sömnen och nu fick jag det. Tack!!! Jag blir bestämt tvungen att prova att gå väldigt sakta imorgon o se om jag inte välter trots allt.
    Det finns mycket mer att kommentera: Att det är nedrigt att du ska behöva vänta, Att du verkar ha en både klok och rar syster och att katter är varandra mycket lika, tex
    Och så till sist: Jag vet minsann att sånt är mycket svårt, men försök att utnytja din dåliga impulskontroll till att inte tänka på det uppskjutna mötet, fyll huvudet med annat. Men framförallt Hi hi hi hi, Tack snälla

  2. vegangeekgirl

    Jag är glad att jag kunde få dig att skratta, ibland kommer det något bra även ur jobbiga dagar.

    Min Syster är väldigt klok och rar och allmänt fantastisk!

    Nu var det kanske tur att mötet sköts upp eftersom jag är gruvligt förkyld,

Kommentera

