Kattfoton

Tänkte försöka lägga upp foton på de små älsklingarna så att världen kan beskåda deras ljuvlighet 😉

Isis är 11 veckor och väger 7 hg och Eskarina är 7 år och väger ungefär 3,2 kg, så även om det är stor skillnad i storlek är ingen av dem en särskilt stor katt!

De är inte direkt vänner än, men de klarar av att vara i samma rum och ligga ganska nära varandra och slappa.

Isis ligger just nu i mitt knä då jag ville undvika att sätta mig på henne!

Nästa vecka på torsdagen skall jag ha ett möte med min handledartyp från Verksam och personalansvarig på biblioteket, jag har dock inga som helst förhoppningar om mötet, eftersom hon redan tidigare varit *väldigt* tydlig men Försäkringskassan att de inte har någon möjlighet att anställa mig och det redan innan FK hunnit fråga. Så jag antar att hon tyckte att det verkade som hennes nej inte riktigt nådde fram eller nåt, sen verkar det som hon även om hon inte ogillar mig eller så anser att jag inte är alltför skarp. Så jag är rädd att det kommer bli ett jobbigt möte som bara går ut på att hon skall förklara varför de inte kan anställa mig, vilket kommer att vara plågsamt för mig. Jag kommer antagligen att börja gråta eftersom jag är en lättrörd lipsill och det kommer att vara pinsamt.

Jag är vanligtvis inte fullt så här pessimistisk men jag kan inte se hur de plötsligt skulle fått möjlighet att anställa mig när det absolut inte gick innan, dessutom om jag skulle börja hoppas och mina farhågor slår så börjar jag inte bara gråta utan då går jag sönder inuti och det har jag varken lust eller tid med. Jag har bara berättat det för Syster ingen annan i min närhet vet om det eftersom jag inte vill riskera att få vänligt nyfikna frågor om något jag med stor sannolikhet inte orkar prata om.

På tal om skarp och smart och sånt, jag råkade nämna för Mamma att de måste trott att jag inte var särskilt begåvad när jag växte upp med mina ushliga skolresultat och så. Hon bedyrade att ”de alltid vetat att jag är intelligent” så långt så väl. Men nu verkar hon vilja överkompensera och vid första bästa tillfälle lyckas hon styra in samtalet på hur smart jag är, allt för ofta på bekostnad av Syster.

Det blir olustigt och inte särskilt roligt att berätta saker om Syster som är den viktigaste personen i mitt liv när resultatet blir något i stil med ”hon är ju ganska smart, men inte så smart som DU”

Vår relation är inte superbra och jag vet inte hur jag skall få henne att sluta, att få henne att inse att jo, jag är hyfsat smart jag är *inte* Guds gåva till mänskligheten, Syster och jag är ungefär jämnsmarta men vi är intresserade av olika saker, och nej mamma det behöver *inte* alltid handla om mig, jag är inte världens mittpunkt, låt oss prata om något annat som omväxling.

3 responses to “Kattfoton

  1. Du är visst Guds gåva till mänskligheten, i alla fall din stackars Syster Ysters mänsklighet 🙂

    Uppskattar att du tänker på att det är jobbigt för mig ibland. Jag vet att din mamma tycker jag är smart också men det är som om det vore en tävling om jag får en komplimang om att jag är smart måste det hela tiden påpekas att det är du med som om jag inte visste det, vi bor ju bara tillsammans. Jag tror att jag bättre än någon annan vet hur smart du är. Kom att tänka på Svågers förslag att du och jag skulle spela mot honom och andra Syster och hennes förfärade reaktion på oss i lag mot dem. ”Är du inte klok, vi som inte är allmän bildade mot dom” Hon vet också att du är skarp men håller inte på och jämför hela tiden.

    Jag tror att en anledning till att hon påpekar det hela tiden är just att ert förhållande varit sisådär. Hon vill så gärna att du ska veta hur mycket hon älskar dig och hur bra hon tycker du är men vet inte riktigt hur hon ska framföra det. Hon vet också att du har dåligt självförtroende och vill så gärna hjälpa men ibland blir det bara pannkaka av allt.

    Mmmmm nu vart jag sugen på veganska grönsakspannkakor mmmmm

  2. Aaaw den där Isis skulle man ju kunna gosa ihjäl. 🙂

  3. vegangeekgirl

    @Lotten Ahh och du är… evolutionens gåva till den här mänskligheten? 😉 Dels blir det för jobbigt för dig (det största problemet) dessutom slår det till slut och blir mest enerverande och nästan lite skrattretande om man är alltför ivrig att lovprisa minsta sak, känns det inte särskilt äkta efter ett tag.

    *plutar* det är inte snällt av dig att prata om pannkakor när jag inte äter sädesslag!

    @Blackwater hon är väldigt gosig, men vi vill behålla henne levande 😉
    Men annars är det fritt fram att gosa… så länge hon har tid.

Kommentera

