Ny familjemedlem

Tillbringade större delen av dagen på biblioteket där jag som vanligt satte upp böcker på hyllorna. Sen var vi och tittade lite på kläder innan vi körde och hämtade lillkissen, hon heter från början Cornelia men kommer hädanefter vara känd som Isis. Hon är pytteliten och väger ungefär 1 kilo, hon var inte helt sammarbetsvillig när jag försökte väga henne om man säger så. Eskarina är som väntat inte imponerad över vårt beslut att introducera en ny liten hårboll i familjen, Eskarina är en liten nätt katt som väger cirka 3,2 kg men till och med för henne är Isis en liten en. Just nu ligger Isis bakom mig på ryggstödet, hon har slutit ögonen. Eskarina sitter en bit ifrån i bokhyllan och iakttar Isis intensivt. Syster är hemma hos en kompis och ser efter hennes lilla dotter medan Mamman uppvaktar en kompis i närheten, eftersom det röks inomhus hos födelsedagsfiraren fick hennes 4 månaders tös stanna hemma.

Jag är trött och öm i hela kroppen, mina ben blev inte alls glada när jag gick i trappor idag, men de gnällde som mest när jag var mitt i trappan och då är det ju inte så mycket annat att göra åt saken än att härda ut.

Jag måste få ordning på mitt sovande igen, min dygnsrytm är helt ur led just nu.

2 responses to “Ny familjemedlem

  1. Vad spännande med en ny familjemedlem! Det förde direkt tankarna till när Tasha kom till mig och Bonzo i januari.
    Det kommer gå finfint ska du se. Man får ju ge dem lite tid liksom.

    Och ja du, blir man ajig i benen mitt i trappan så har man ju inte mycket till val… trampa vidare, eller sätta sig på rumpan och ‘studsa’ ner. 🙂

  2. @ Anna Fick plötsligt en vision av Vegangeekgirl sittandes på rumpan glatt rutchande nerför trappan på biblioteket och resten av personalen stirrandes med stora ögon 😀 😀 😀

Kommentera

