Nyklippt

Vi kör med hemklippning av mitt hår eftersom jag vill ha det riktigt kort och det blir för dyrt att springa till frisören stup i kvarten. Vi har därför införskaffat med hårklippare som Syster kör med över mitt huvud, vi hade planerat att köra med inställning 1,5 cm men klipparen har en egen vilja visade det sig och den ställde diskret om sig till 9 mm. Syster blev lite nervös över den nya längden själv tyckte jag mest att ”det är sånt som händer” och gjorde nog hårklippningen svårare genom att fnissa, kan nog snart vara dax för lite henne också, men inte idag det orkar jag inte.

I morgon hoppas jag kunna sätta upp böcker ett par timmar, men tyvärr är mina axlar redan upprörda över livet men det kanske går ändå.

Eskarina verkar lite fundersam idag, undrar om hon saknar Balder det är ju inte så lönt att fråga. Syster och jag saknar Balder, det var svårt när vi var ute hos Systers biologiska syster och familj att se Balders syster Garma som nu är den enda kvarvarande av vad som från början var 4 syskon.

Får försöka komma ikapp med bloggläsandet imorgon, har inte varit så mycket Internet i helgen.

Igår hade vi bestämt att vi skulle åka ut till Systers syster med familj och umgås lite på kvällen, jag gick och pulade i lugn och ro, sen ringer det och då är vi inbjudna på födelsedagsfika hos hennes andra syster som bor granne med den som vi skall hälsa på sen, plötsligt blir det väldigt bråttom, vilket ger dubbelstress för mig, ont om tid *plus* hastigt ändrade planer får mig helt ur balans.

Det gick hyfsat bra ändå, även om det var jobbigt och resten av dagen var märkt av de hastigt ändrade planerna, hmm jag är inte helt flexibel.

Vi spelade tv-spel på kvällen när barnen fortfarande var uppe, så fikat med mycket ljud och inte riktigt nån tyst stund under tiden emellan gjorde att jag var väl inte helt med, ljudmattan gjorde att hjärnan havererade och jag hade vad som på engelska kallas ”sensory overload” vet inte hur det skulle översättas. Det lättade lite när barnen gick och lade sig vilket gjorde att ljudnivån sjönk, sen drack jag två glas vitt vin, med hälften vin och hälften cider och vi spelade TP det var kul, blev ganska fnissig efter en stund.

Det var dock inte helt lätt att somna sen, men det gick till slut.

One response to “Nyklippt

  1. Du fnissig, inte då 😉

    Billig dejt skulle du nog vara 😀

Kommentera

