En svår dag

Jag hade tänkt skriva igår men fick så lite sömn natten mot torsdagen att min hjärna var alldeles seg och huvudet värkte mest hela dagen.

Vi åkte tillsammans till veterinären, vi fick vänta i ett rum eftersom vi kom för tidigt eftersom vi vet hur svårt det kan vara att få in en ovillig katt i en bur. Jag satt och läste för att distrahera mig medan syster gosade med Balder. Veterinären kom, vi pratade lite och hon hälsade på Balder hon var väldigt förstående och stödjande i detta svåra beslut. Vi var där när han fick en sista spruta Syster höll honom i famnen hela tiden, vi grät båda två, det var en väldigt svår stund men kändes bra att ha varit med och själv se att han inte behövde lida.

Idag har vi inte gjort så mycket, förutom en faslig massa shopping i diverse mataffärer vi passade då på att köpa hem kattungemat till den lilla katttjej som flyttar hit på onsdag. Får se hur Eskarina reagerar på att få in denna lilla söta pälsboll i sitt revir (det är inte säkert att Eskarina tycker att den lilla är söt dock)

Jo förresten, jag har varit flitig och städat en del i köket, känner mig ganska nöjd med det.

Febern är i alla borta nu och temperaturen ligger på 36,2 fast jag känner mig fortfarande lite krasslig, har ont i halsen och hostar en del. Vi sköt upp provtagning och har ordnat en ny telefontid.

Jag har gått med i iFokus om bokstavsfolk, för att kunna delta i forumet, jag har inget behov av fler bloggar, för då kommer jag att behöva använda så mycket tid att uppdatera att jag inte hinner göra något att skriva om 😉

4 responses to “En svår dag

  1. nollkollcarlsson

    Usch vad det är jobbigt att behöva göra såna resor till veterinären 😦
    Tror inte Eskarinakatten blir överlycklig iallafall. Det tar nog lite tid innan hon accepterar riktigt kan jag tro. Beror på hur mycket hona hon är 😉
    Skönt att du mår bättre nu.

    Städa kök var det ja… Min utmaning…. Hmm..

    Nej, skaffa inte fler bloggar;-)

  2. Det var verkligen hemskt. Kändes som vi svek Balder fast vi inte hade nbågot val, det känns dock bra att han kunde vara i min famn och gosa under tiden som han somnade in. Usch hoppas att aldrig mer behöva ta ett sånt beslut. Skönt att vi var tillsammans och kunde stötta varandra.

  3. 😦 detta är det hemska med att ha djur. Att vara tvungen. Hoppas nya kisseungen kommer fylla ut mycket. 🙂

  4. vegangeekgirl

    @nollkollcarlsson det är lika hemskt varje gång, Eskarina tycker att andra katter är ganska skrämmande, då var hon ändå alfa katt när jag hade fler katter när hon var liten.
    Vi kämpar också med köket.
    Nejdå tänker inte skaffa fler bloggar, det räcker med två 🙂

    @Lotten jag är glad att han fick vara hos dig till slutet, det är verkligen ett fruktansvärt beslut att behöva ta.

    @Åsa jag håller helt med dig det är den värsta biten, vi hoppas att lillkissen och ”stora” katten snabbt blir om inte vänner åtminstone accepterande av varandra.

Kommentera

