Ledsam dag imorgon

Imorgon är den sorgliga dagen som är Balders sista, vi känner oss som hemska människor som gör detta, men vi har tyvärr inget val. Man tänker att ”om vi bara försökte lite till” men längst inne vet vi att det inte fungerar, han blir snarare mer aggressiv alltsom tiden går, lådproblemet i sig gör det svårt att ha honom i en hyreslägenhet men aggressiviteten gör det omöjligt.

Vi kommer att ta en ny kattunge vilket också är svårt, det är inte för att vi tycker att djur är utbytbara, men det var så svårt för Eskarina när hon fick börja dela sitt hem med en annan katt efter alla år som ensamkatt, hon var så rädd. Skall vi då vänja henne vid att vara ensam igen och låta henne gå igenom samma sak igen om ett år eller så? Det känns fel att skaffa ny katt så snabbt och det känns konstigt att glädja sig åt den nya lilla när vi är så ledsna över att det inte funkade med Balder.

Jag är numera registrerad på Verksam som arbetssökande i behov av stöd eller något åt det hållet, det känns både bra och dåligt, bra att vara på väg mot ett arbete (kanske i alla fall) inte så bra att vara registrerad som ”psykiskt funktionshindrad” fanns inget annan katerogi för NPF. Jag känner mig mycket mer hjälplös och handikappad när jag är där och får mig att tvivla på att jag i överhuvudtaget har några förmågor även om min ”handläggare” eller vad det heter är både trevlig och optimistisk.

Jag känner mig fortfarande inte helt kry men febern har så gott som försvunnit i alla fall.

5 responses to “Ledsam dag imorgon

  1. Det är alltid svårt att förlora ett älskat husdjur.
    Jag har tvingats avliva en hund (Cassius, St Bernhard som fick en hjärntumör) och en kisse (Sotis, som fick cancer vid 15 års ålder)… och när mamma dog fick vi tvingas omplacera hennes kisse (Ossi, 8 år) och hade tur att vi hittade ett bra hem till honom!
    Oavsett om det handlar om omplacering eller avlivning är det fruktansvärt jobbigt… ni ska finnas i mina tankar imorgon!

  2. Tänker på dig idag. Och jepp – vårt datavirus är av en riktigt segdragen typ. Men tillslut blir det bra…

  3. vegangeekgirl

    Tack för de värmande tankarna, de betydde mycket denna svåra dag. :*(

  4. Det är hemskt att förlora sitt husdjur. Dubbel sorg blir det på något vis – först sorgen över att behöva ta beslutet (även om man vet att det är ett bra beslut) och sen förlusten.

    Jag har tvingats avliva min hund, en nioåring som fick cancer. Det var hemskt. Han var ju min lilla bebis…

    Men i efterhand så vet man ju att det var det bästa för alla

  5. vegangeekgirl

    Tack för din kommentar det betyder mycket, nej du har rätt det är aldrig ett lätt beslut oavsett hur mycket man vet att det är det beslut som måste tas.

Kommentera

