Sömnlös, rastlös och utmattad

Klockan är nu ungefär 2:05 och jag är klarvaken! Jag lyssnade mig igenom 8 låtar på iPoden innan jag gav upp. Nu sitter jag här och känner mig ensam, Syster sover (vilket är henne väl unt) och katterna är på annat håll. Själv är jag trött och utmattad samtdigt som jag är både klarvaken och rastlös.

Temperaturen ligger stadigt på 38 eller strax där över vilket för en lågtempare som mig blir kämpigt (kanske det blir för ickelågtempare också det vet jag faktiskt inte) jag hade nog tagit en alvedon till om det inte varit för de där levervärdena min läkare pratade om på telefonen som jag inte begrep riktigt vad det innebar det var någonting om lätt förhöjd bilirubin halt och något med de vita blodkropparna det är säkert ingen fara men eftersom jag inte har en aning om vad det innebär är jag orolig, blir alltid orolig när jag inte förstår saker. Har en telefontid någon gång nästa vecka eller om det var veckan efter det med en vilt främmande läkare! Jag som inte tycker om att telefonera med främlingar och har läkarskräck skall alltså prata med en vilt främmande läkare om min lever! *ryser*

Jag blev förvirrad när läkaren började prata om min lever dessutom är hon inte helt lättförståelig p g a språksvårigheter men jag trodde att det enda syftet med telefontiden var att hon skulle okeja att jag gick ner ytterligare ½ tablett av Risperdalen, det gjorde hon också till slut och jag är nu nere på ½ tablett om dagen.

Jag är inte kompatibel med mig själv jag vill springa rundor, starta tusen projekt, prata med någon om allt och inget och sova… samtidigt! Det är svårt att genomföra och inte så många som vill prata så här dags, sova hade varit en bra ide.. men det är inte alltid det lättaste.

Kommentera

