Trött och fortfarande öm

Kom inte i säng förrän klockan 4:00 och vaknade motvilligt när klockradion tjöt, sen ringde det men jag hann inte svara. Jag kollade upp vem som ringt och konstaterade att det var till Syster eftersom hon inte var hemma brydde jag mig inte mer om det.

Plockat med papper idag, ingen riktig aptit mest ätit lite frukt och tocke sånt. Temperaturen har nu skjutit upp i hela 38.4 så man skulle kanske leta reda på en alvedon. Syster hade en!

Jag har inte lyckats *tar paus i bloggandet och pratar i telefon* arrgh nu minns jag inte vad det var jag inte hade lyckats med! XD

Jag är något gräsligt trött men jag har svårt att sova dagtid dessutom är min dygnsrytm tillräckligt rubbad som den är utan att jag förvärrar saken med att sova middag, eller vad det kallas att sova klockan 17:00

Syster har varit på landstingsmöte hela dagen och ligger och vilar, katterna slåss inte som omväxling, tror jag, det hörs inget i alla fall.

Jag har en lillebror som är autistisk och utvecklingsstörd, han bor i egen lägenhet med assistenter och tillbringar dagarna på dagcenter, nu när ”lillpojken” fyllt 30 år har man plötsligt kommit på att han har ju ganska svårt med kommunikationen, att hans talspråk är ganska bristfälligt vilket är frustrerande för honom eftersom han har mycket han vill förmedla och även hans närmaste är lite trögfattade och står där som fågelholkar och begriper inte ett jota. Först skullle han inte få någon dator som hjälpmedel eftersom ”han inte växt upp med dem” men senare ändrade man sig och han blev beviljad en. Han har nu en Toughbook med programvara från DAHJM vilken han har stor glädje av, men att det skulle ta så förtvivlat många år innan han fick vettig hjälp med kommunikationen!

Han är klassad som ”gravt” utvecklingsstörd av läkarna vilket alla som känner honom ställer sig tvivlande till, nog för att han har någon form av utvecklingsstörning men när de har testat honom har de visat honom bilder av små lekande barn och andra saker som överhuvudtaget inte intresserar honom! Inte konstigt att de inte fick särskilt mycket respons, om de hade pratat om något han fann intressant som ledbussar, helikoptrar, grävskopor, tåg eller katter hade de fått en helt annan respons. Men om du försöker inleda ett samtal med honom om något han finner ointressant kommer han antagligen att ignorera dig, gå sin väg alternativt varsamt men bestämt visa dig var dörren finns!

Kommentera

