Mörbultad

Jag har ont i typ hela kroppen, jag misstänker att det är gymmande som ligger bakom även om det känns mer som jag precis trillat ner för en stentrappa… jadå jag har trillat ner för en hel del trappor i mina dar, en del av dem i sten. Jag har även lyckats trilla *uppför* trappor vilket har fördelen att rörelsen avstannar ganska snabbt. En annan specialitet jag har är att tro att jag gått upp för hela trappan men har egentligen ett steg kvar. Man kan slå sig ganska illa på det viset man känner sig dessutom ytterst smart.

Jag har inte satt upp några böcker idag, mina axlar hatar mig tillräckligt som det är och eftersom jag kan vara dumenvis när jag vill göra något skulle jag antagligen satt upp ganska många böcker innan smärtan tvingade mig att ge upp och vem vet hur ont jag hade haft sen?

Förra julen när vi stressade för att få med all packning på tåget snavade jag på den lilla höjdskillnaden det fanns mellan perrongen och vagnen. Jag slog hakan i en resväska i hårdplast som stod där, det blev inget riktigt blåmärke eller så bara väldigt ömt vilket höll i sig ganska länge. Det fick mig att inse hur förtjust jag är i att vila hakan mot handen när jag sitter inte för att det gör något värre vanor kan man ha, jag hade bara inte funderat över det innan.

Nej nu är klockan 3:10 jag skall posta detta, stänga av datorn, dricka upp mitt vatten, göra mig iordning och försöka sova lite!

3 responses to “Mörbultad

  1. nollkollcarlsson

    Haha, skrattar gott åt din lilla specialitet. Ojoj, jag vet inte hur många gånger jag ramlat och trott att jag har ett steg kvar. Detta har utvecklats till en sistasteget”fobi”. Ser man någon trevande med fötterna i luften, då är det troligtvis jag som känner efter sista steget, Denna varianten funkar även neråt. Jodå, man kan göra snyggingar på nedersta sista steget också 😉

  2. Gud va rädd jag blev när du gick omkull. Allting kändes som det hände i ultrartapid suuuuuper långsamt och ändå hann jag inte göra något.

  3. vegangeekgirl

    @nollkollcarlsson Jo jag kan tänka mig att man kan göra det på nedersta steget. Sen säger de att det är hälsosamt att gå i trappor 😉 jag vet inte riktigt om jag tror på det…

    @Lotten Förstår det, jag tyckte att det gick jättesnabbt, plötsligt bara låg jag där och den bekymrade mannen försökte lyfta mig på fötter, jag var rädd att han skulle knäcka ryggen med sådana lyft!

Kommentera

