Trött men ändå flitig

Jag postar ingen före bild men väl en efter!

Det var inget katastrofområde innan, bara en massa tvålrester och elände. Vi har baby schampoo men ingen baby, men det är det smidigaste sättet att hitta parfymfritt schampo på.

Jag förstår mig inte på den vitmålade plankan, det finns även en under badrumsskåpen , men den kan jag förstå för den har krokar man hänga handdukar och annat på. Den under spegeln verkar mest samla damm…

Vi har även varit på gymmet idag, det var jobbigt, men det var inte träningen som var mest tröttande, utan den höga musiken/radiopratet tillsammans med en allmänt hög ljudnivå.

Nu till lite personlig historia, jag förstår inte varför min mellanstadielärare inte reagerade på mitt beteende. Jag menar jag vet inte hur mycket hjälp man kunde ha fått då på 80-talet men ändå.

Jag minns inte riktigt hur jag resonerade, men jag minns att det enda jag ville göra var att läsa böcker, vilket jag också gjorde under lektionstid! När min lärare hade den oerhörda fräckheten att kräva att jag skulle lägga undan boken och följa med på lektionen kanske till och med göra övningar av något slag, blev jag rosenrasande. Jag slängde ner boken i bänken, drämde igen bänklocket och sprang illvrålande ut ur klassrummet. Det gjorde jag så pass ofta att listen framme på bänken som gör att man kan fälla upp locket och det fortfarande hänger ihop med bänken lossnade…på två bänkar! Detta kommenterades aldrig men efter bänk två fick jag en bänk av lite äldre modell. Men min lärare verkade inte ha något problem med det hela.

Jag läste nästan aldrig läxor, hemma log jag ljuvt och hävdade att vi inga läxor hade, dels var det tråkigt med läxor och dels fick jag ingen struktur på det hela, läxläsning var för mig att stirra i en bok och önska att man kunde göra något utan att direkt lära mig något. Jag blev avslöjad när mamma var på ett föräldramöte och de andra föräldrarna klagade på att ”barnen får så mycket läxor” Oops!

Det var dock inget roligt när de andra i klassen en efter en började bli klara med en övningsbok i engelska som jag inte ens öppnat. Men min planering var så bristfällig och terminen så evighetslång att jag inte kunde se slutet på den förrän det redan var försent.

Min lärare sa glatt till mina föräldrar ”ja hon gör ju inga läxor men hon är ju SÅ allmänbildad”

Matematiken var faktiskt det ämne jag presterade bäst i eftersom en grupp på 4-5 andra elever och jag hade på något sätt bedömts vara ”svaga i matte” redan på lågstadiet så vi fick gå ifrån en del matematik lektioner och räkna med en special lärare antar jag att det var i ett liten grupp.

Under dessa lektioner i en liten grupp på en begränsad yta, gjorde jag vad jag skulle och försökte inte smygläsa och fick heller inga raseriutbrott.

Kommentera

