Sjuk idag

Idag är jag krasslig, dels är det en oturlig period i månaden dels mår jag illa och temperatren har smygit upp till 37.9 vilket är mycket för en lågtempare som mig. Trots att jag just nu inte äter några sädesslag försökte jag mig på en skiva vitt bröd till teet, jag tog två kanske tre tuggor det var inte det minsta gott och jag mår  ännu mer illa, så jag tror att jag skippar den idéen

Jag vet inte vad jag har gjort om det är datorn eller wordpress som bestämt sig för att hata mig, i vilket fall som helst beter sig wordpress mycket underligt och orden hoppar hit och dit. Ringde precis någon som lät som en unge och sjöng ”ja må hon leva för mig med någon vuxen i bakgrunden det hade kanske varit trevligt om jag vetat vem barnet var och jag hade fyllt år i dag, vilket jag inte gör jag tänker följa traditionen jag inledde redan 1971 och fylla år den 21 december    Jag försökte försynt påpeka att de hade fel nummer och att jag inte fyllde år idag vilket inte föll i god jord, barnet i andre änden hävdade att det gjorde jag visst! det. Lyckades till slut avsluta samtalet även om barnet hävdade att de skulle ringa igen

Samtalet kom från ett dolt nummer så jag kan inte kolla vem som ringde

5 responses to “Sjuk idag

  1. Hehe… ja du, kanske hellre fel-/busringningar av det slaget än de elaka varianterna. 😀
    När jag var liten busringde jag till folk och sa ”Går ditt kylskåp?”… oftast sa ju folk ”Ja….?!”, ”Bind fast det då!”

    …varken jag eller min humor har mognat sedan dess… 😛

    Vad tråkigt att du är sjuk gums. 😦 Jag är som du en lågtempare, så för mig är 37,9 en rätt rejäl feber.
    Hoppas du har fått i dig nåt att äta i alla fall!

  2. nollkollcarlsson

    Hoppas du snart mår bättre…

    Hehe, busringning var skoj. Ojojoj vad kompisens mamma inte blev glad när räkningen kom…
    Så fanns ju heta linjen.
    Men jäälar va sketrädda vi blev när vi ringde och det kom ett autosvar: Telefonsamtalet kommer att spåras, telefonsamtalet kommer att spåras, telefonsamtalet ko…
    Där ungefär la vi på luren och ringde inte mer. Den dagen….

  3. vegangeekgirl

    Jag är inte så förtjust i telefoner så jag blev förvirrad och stressad när uppringaren bestämt hävdade att det var visst rätt nummer och det var visst min födelsedag!

    Jag har inte busringt särskilt mycket själv, tror att jag har gjort det en gång med en kompis, fast det var väldigt oskyldigt och jag tror inte ens att de vi ringde till uppfattade att vi busringde. Den ena slog numret och räckte över till luren till den andra, när någon svarade sa vi artigt ”ursäkta jag har slagit fel nummer” och la på…

    Tack för välönskningarna jag hoppas att jag klarar att äta snart för man kan nog inte leva på te allena,

  4. Men om det var möjligt skulle jag tro att jag smittat dig virtuellt. För PRECIS samma hade jag för några dagar sedan. Feber strax under 38 och mådde krypande illa. Jäteläbbigt. Men det blir ännu mer precis samma samma Eftersom jag oxå är lågtempare, inte äter några sädesslag (inga kolhydrater utom ovanjordsgrönsaker) och ändå provade smörgås till theet. Mysko.
    Mitt hängde i en tre dagar och jag är fortfarande alldeles matt – tyvärr kanske inte så uppmuntrande kommentar med andra ord. Men hoppas det går snabbare för dig!

  5. vegangeekgirl

    OMG vi måste tipsa Aftonbladet och Expressen om detta så de kan köra löp som ”Din dator kan göra dig sjuk! Så skyddar du dig” eller ”Nya Internetsjukan -så vet du om du är drabbad”. 😉
    Jag mår lite bättre idag men är fortfarande inte helt återhämtad. Jag har ont i huvudet och sitter just och funderar på om jag skall våga mig på att äta något.

Kommentera

