Böcker, böcker, böcker

Jag var på biblioteket och arbetstränade idag, jag kom iväg sent och precis när jag kommit ner på stan och hade biblioteket inom synhåll slog det mig, attans jag glömde ju morgonmedicinen, zoloften är väl ingen fara att missa en dag för det lär finnas tillräckligt av den i kroppen redan men concertan! Jag gjorde egentligen inte så mycket vettigt idag jag var både omotiverad men framförallt ofokuserad så jag flyttade mest böckerna fram och tillbaka mellan vagnarna genom att sortera dem i olika grupper, så jag såg väldigt upptagen ut även om resultatet kanske inte blev så imponerande. Sen gick jag hem, jag nynnade för mig själv och studsade lite hit och dit. Tog concertan när jag kom hem zoloften hittade jag inte.

Jag har diskat en del även idag men annars inte gjort så mycket, jo förresten vi har tvättat en maskin tvätt som jag har hängt på tork, alltid trevligt när man kommer sig för med det innan den är alldeles muggig.

Båda katterna ligger och slappar igår slogs de så att pälsen rök. Balder har gått om Eskarina viktmässigt även om han fortfarande är lite mindre än henne. Hon väger 3.2 kg medan unge herrn är uppe i 3.7kg, det är nog ingen fara än men han börjar få lite mage och det fortsätter åt det hållet så måste vi kanske prata om veterinären om det. Kan ju tänka mig hur uppskattat det inte kommer att bli om vi måste införa mattider för dem. Balder är dessutom inte kastrerad än eftersom han är så ung.

Jag skulle nog behöva sova snart, synd bara att det är så svårt att komma till ro när jag äntligen lyckats slita mig från datorn och förflytta mig till sängen. Jag har läst en hel del bipackssedlar till diverse mediciner i mina dagar och har upptäckt ett genomgående tema, tydligen skall man inte använda medicin man är allergisk mot? Vem hade kunnat ana något sådant?:-) Sen läste jag på stilnoct kopian om vad man skall göra om man ”tagit för stor dos” tja jag vet ju vad jag skulle göra med tanke på hur knockad jag blir av en liten 10 mg tablett om jag inte var snabb som blixten, d v s inte så mycket jag skulle somna ganska omgående oavsett om jag hunnit till sängen eller inte sen skulle jag sova som en klubbad oxe och eventuellt snarka lite. 😉

2 responses to “Böcker, böcker, böcker

  1. Mattider för katterna o joy 😮 Balder som redan desperat kastar sig över en när man fyller på maten han kommer väl att börja gnaga en på tårna när man sitter i soffan 😮

  2. ”[…]så jag flyttade mest böckerna fram och tillbaka mellan vagnarna genom att sortera dem i olika grupper, så jag såg väldigt upptagen ut[…]” Hehehe! 😀 Nu fick du mig att skratta igenkännande! Jag var inte alltid fullt koncentrerad under mina år på bibblan heller, och stor ibland och sorterade – mest bara för att se viktig ut.
    Ett tips om det är lite långsamt på jobbet men du ändå vill se viktig ut är att ha ett A4 i handen och gå långsamt längs hyllorna ”och leta efter nåt”… men istället kan man gå och tänka sig bort till grönare nejder. 😉

Kommentera

