Damptantsutmaningar light

Jag har varit rasande duktig idag! När jag stod i duschen och precis hade stängt av vattnet insåg jag att översvämmningen som uppsstod varje gång man duschat började bli något påfrestandte,  sagt och gjort jag greppade en av handskarna och satte på min högra fortfarande blöta hand och skred till verket (att jag kunde torkat av handen så att handsken inte blev blöt på insidan föll mig inte in i heller det faktum att jag har två händer) först lyfte jag upp hela härligheten så att vattnet sjönk undan och slutade leka sjö på badrumsgolvet sen lyfte jag upp alla lösa delar och plockade bort allt klägg gammalt hår och annat som jag inte är säker på att jag ens vill veta vad det består av. Sen satte jag tillbaka alltihop tog av handsken och tvättade händerna. Syster som duschat efter mig rapporterade att vattnet nu rinner undan så fint så fint.

Jag var och handlade livets nödtorftigheter i form av oliver och aftonbladets tvtidning på hyllan ovanför stod det diverse skvallertidningar jag kastade en blick på dem och en av dem fångade genast min uppmärksamhet ”Anna Books smärtsamma beslut – Hon förlorade kampen mot övervikten” jag vet att AB är något mullig och att det säkert inte skulle skada om hon tappade ett eller annat kilogram, men hur viktigt det är att hon gör det ser jag som en sak för henne och hennes läkare att avgöra. Men rubriken slår mig som så dramatisk och underlig. När man i vanliga fall pratar om att någon ”förlorat kampen” mot något är det i vanliga fall någon otäck sjukdom som typ cancer eller Als. Jag smygbläddrade lite men hann inte hitta artikeln innan jag gav upp eftersom jag ogillar att stå och bläddra i tidningar i affärer. Vad händer nu när hon förlorat ”kampen mot övervikten” det låter som hon är akut döende när man skriver så. ”Förlorade kampen mot övervikten” slänger nu vågen? Skolar om sig och blir kokboksförfattare? Skippar alla dieter och äter allt? Möjligheterna är oändliga här och jag vet övervikt är inte roligt men rubriken är underlig och hur kan man ”förlora” kampen om man fortfarande lever? Även om inte orkar/vill jobba med att gå ned i vikt för tillfället så är det väl inte kört för evigt?

Jag har även diskat idag och tömt diskbänken men jag orkade inte torka av den, Syster och jag har lite olika inställningar till diskstället, hon anser att det bör tömmas på torr disk innan man börjar tillverka mer ren disk eftersom det då får plats mer och annars blir ju den torra disken blöt igen. Jag tycker ”äh vadå orkar inte plocka bort allt, det torkar igen” har inget riktigt bra motargument när det gäller utrymmet men man kan ju alltid stapla!

Jag inte tagit några foton men känner mig ändå ganska stolt.

Balder ligger på bordet och underlättar inte städningen direkt, bordet är fullt med prynglor men Balder tycker det är viktigare att han ligger bra än att våra saker ligger kvar.

Förresten finns det något sätt att köpa en Damptantströja på eller måste man tillverka dem själv?

4 responses to “Damptantsutmaningar light

  1. Jag uppskattar verkligen ditt jobb i badrummet, skönt att slippa plaska efter en dusch men själv får jag inte tummarna loss.

    Håller med om att rubriksättningen är löjlig låter mer som när någon dött då kan man med rätta säga att man förlorat kampen.

  2. nollkollcarlsson

    Det är skönt när man får gjort sånt som irriterat länge.
    På tal om det skulle jag behöva sätta igång här nu.
    Så slipper man allt i helgen. Eller också tar man det på måndag istället… Ska försöka iallafall.

    JAg håller nog med dig ang diskhanteringen 😉

    Tänk att man alltid ska komma på det man inte har gjort, istället för det man faktiskt har gjort. Det ska ma nog försöka tänka mer på. Kanske är speciellt viktigt för oss som har svårt i olika grader att få saker gjort. Idag har jag: Eh… hm… alltså… JAg har satt en ny toarull i hållare 😉

  3. vegangeekgirl

    @Lotten visst är det skönt att slippa översvämmning? Det är lite trist när handdukarna man tänkte torka fötterna på är dyblöta…

    @Nollkollcarlsson Vad skönt att det är någon som förstår mig när det gäller diskhantering! Men de små sakerna är också viktiga! Hur surt är det inte när man glömt sätta dit ny rulle när man hade tänkt sig använda lite toapapper? 😉

  4. Oh så duktig du har varit! 😉 Jag får själv röja i slemmet och klägget i badkarsavloppet ofta för jag tappar lika mycket hår som förstånd, och irk… det är ingen hit, men samtidigt en underhållande syssla då det ju så fort ger resultat!

    Vad gäller toarullen så har jag helt enkelt gett upp om mig själv! 😀 Jag har en sån där grunka på golvet som man kan stapla tre rullar på… För jag får aldrig tummen ur att böka med den där förbaskade toarullehållargrejen på väggen – där hänger en rulle mest som prydnad, och för att gäster inte ska ifrågasätta. 😉

    Och det där med husdjur som inte underlättar städningen känner jag igen.. 😛 När jag slitit som en toka för att avhåra lägenheten så ska ju NATURLIGTVIS mina hundar alltid skaka på sig så att en massa löst hår trillar runt igen…

Kommentera

