Underligheter i världen och andra tankar

Jag har suttit och läst om alla möjliga tragiska historier alla på engelska, men de styrkte mig i min uppfattning att även om det inte är fel att tro eller att be för sjuka människor kan det bli väldigt farligt när den enda ”vård” man godkänner är förbön, lite handpåläggning och kanske till och med lägger till lite exorcism. Jag läser om barn som har dött i diabetes, lunginflammation, cancer där de ofta hade varit möjligt att rädda dem om de fått komma till sjukhus istället för att föräldrarna och församlingen bett för dem.

Även om jag tror att det är viktigt med mänsklig kontakt och ompyssling vi svåra sjukdomar och inte bara mediciner blir jag rädd när det dyker upp människor som påstår sig ha direktkontakt med sin Gud och därför kan bota alla sjukdomar genom att lägga händerna på patienten och be.

Sen hittade jag ett gäng som utgav sig för att leva ”vegetariskt” nu var de visserligen vegetarianer/veganer såtillvida att de inte åt kött och liknande. Men dieten de försökte föda upp sina barn på var så undermålig och udda sammansatt att barnen blev svårt undernärda i en del fall svalt de till och med ihjäl. Det går utmärkt att låta barn växa upp på en vegetarisk kost eller en vegansk för den delen men man måste veta vad man gör. Man kan inte som någon gjorde förvägra sin bebis bröstmjölk och tro att barnet skall kunna överleva på äpplejuice och sojamjölk. Det är inte veganism det är ren idioti. Det står ju till och med på sojamjölkspaketet att det inte får användas som bröstmjölksersättning.

Imorgon skall vi på Verksam igen det har inte blivit av att vi samlat ihop pappererna de ville ha men det känns ändå som jag vill hålla igång dem för det går låångsamt och jag vill komma vidare NU!

Klockan är halv ett och jag måste snart sova om jag skall orka upp imorgon,  igår kväll tog jag en halv stilnoct och somnade ganska omgående, jag tar i vanliga fall 5mg eftersom målet är att jag skall somna inte bli totalt utslagen som jag blir annars men vi hade bara 10mg hemma.

Jag hade tänkt skriva om nånting mer men kan inte komma på vad, så jag skall publicera detta, äta lite och sen krypa till kojs. Jag är glad att gick över till WordPress inte för att det är något fel på Blogger men WordPress har en del trevliga fördelar som jag inte hittade på Blogger bl a statisken som gör att jag kan se om någon besöker sidan även när de inte kommentarer, bättre överblick över de kommentarer jag själv lämnat på andra bloggar och eventuella svar jag fått på de kommentarer jag ett och lite annat skojsigt.

One response to “Underligheter i världen och andra tankar

  1. I completely agree. 🙂

Kommentera

