Trött

Jag sitter här i soffan mer uppklädd än jag har varit på flera dagar, vilket i och för sig inte är så svårt. Jag har skjorta och fina byxor. Båda är herrmodell och jag tycker knäppningen i byxorna är lite lustig, det är visserligen en knapp men även en liten hake på insidan. Kavaj hade jag också innan men det är faktiskt en damkavaj. Inköpt på Åhlens så den var klart dyrast resten är second-hand fynd.

Jag har haft ännu en jobbig natt då inte lyckats somna förrän framåt morgonen. 6:22 var klockan sist jag tittade på den. Jag steg motvilligt upp i morse och duschade eftersom vi skulle på barndop idag.

Efter ha stressat runt ett tag kom vi till kyrkan, vi fick varsin psalmbok och hittade en lämplig bänkrad. Det var intressant det var det första barndop jag någonsin varit på, min släkt är inte speciellt religiös och det är inte de flesta av mina föräldrars vänner heller, så de flesta vi känner har inte låtit döpa sina barn.

Jag har försökt tro, jag har varit mycket i kyrkan eftersom jag varit med i kyrkans ungdomskör i väldigt många år, men nej det funkar inte, jag har länge sett mig som agnostiker men lutar nog mer och mer åt ateism. Problemet är att Systers familj är hyfsat religiös vilket får mig att känna mig lite udda och utanför.

Jag har inga problem med att gå i kyrkan men är väl inte helt road, det underlättar enormt för mig när de delar ut papper där man kan läsa till sig vad som skall hända.

Kantorn la sig ganska högt när vi sjöng psalmer vilket jag tyckte var lite trist, jag tycker man skall vara försiktig med det i sådana sammanhang, det är inte lätt för ett gäng mer eller mindre tonsäkra människor som inte har sjungit upp sig det minsta att hänga med då, naturligtvis går det bra för en del men ändå.

Jag insåg att jag fortfarande kan Fader Vår och Trosbekännelsen utantill tur att kunskap inte är tung att bära 😉

Sen var det fika och jag drack lite kaffe och vatten och åt några druvsockertabletter.

Sen när vi skulle åka hem ringde Systers biologiska syster och behövde vuxenhjälp på sin dotters barnkalas eftersom en förälder tydligen backat ut i sista stund, jag var välkommen jag med men jag är trött och tanken på att åka ut och umgås med ett gäng entusiastiska sjuåringar var inte särskilt lockande.

Syster tog bilen och jag var väl inte helt lycklig eftersom jag verkligen sett fram åt att komma hem, slappa lite och prata lite.

Nu sitter jag här med mitt kära Internet och är glad över att jag fått nya kommentarer lite sur är jag på Firefox som påstår att stavningskontrollen är på men som inte reagerar på de mest uppenbara stavfel. WordPress klarar bara engelska och jag har nu skrikit lite på datorn.

Nu borde jag göra ordning någonting att äta, stackars Syster blir så orolig när hon kommer hem annars och även jag får väl medge att ha ätit 2 bananer, 1 kiwi och två rutor choklad när klockan är nästan 17:00 kan vara lite lite.

Men titta där fick jag liv i stavningskontrollen! Glömde ju etiketterna, sen har jag tydligen en sökfunktion på bloggen numera undrar hur det gick till?

3 responses to “Trött

  1. men du gjorde ju heelt rätt som hoppade det där barnkalaset. För några år sen hade jag sagt ja i en sån situation och varit vansinnig och trött sen resten av dan. Men jag har lärt mig att tänka efter ”orkar jag verkligen, och hur blir det sen”

    är nog böjd att hålla med om att det du ätit idag är bra lite. Jag ska inte mästra, för många dagar är jag inte bättre jag, om jag ens får i mig den mängd du ätit ska jag va glad. Mitt problem är att jag glömmer o äta… snacka om demens haha

    springer vidare o svarar kommentarer. Hur fanken hinner folk me det`? Måste nog skaffa mig rutiner för sånt… hur gör man d`å??

  2. Jag tycker också att du gjorde rätt som stannade hemma, du har sovit dåligt, ätit dåligt och mått allmänt dåligt. Inte lyckat att hjälpa till på barnkalas då. Hoppas att du mår bättre snart kära ”syster inte så yster”.

  3. Hm, det har du rätt i, fastnade för meningen:
    Kunskap är inte tung att bära.
    Bra att du kände efter att du inte orkade kalasa med barnen, barnkalas tar musten ur också. Det är skönt att säga nej, när det är nej!

Kommentera

