Nytt hem samma blogg

Jag fick ett ryck och flyttade bloggen hit, jag är lite för trött för några fininställningar idag. Jag sitter just och dricker lite te innan jag skall sova. Klockan är tjugo över tre så jag tänkte att det kunde vara så dags.

Hjälpte Syster färga håret idag, men hjälper nog inte till med just den varianten fler gånger, den triggade min astma och fick mig att hosta, sen hade jag ont i bröstkorgen efteråt.

Har lyckats äta lite mer idag vilket känns bra, började dock inte så bra, steg upp vid tolv och åt en kopp druvor (ca 2.4 dl) sen åt jag inget mer förrän klockan var 18. Att jag sov så pass länge beror på att sista gången jag tittade på klockan innan jag somnade var den 6:22 så jag orkade helt enkelt inte tidigare.

Det är svårt det där med mat jag har en lång historia av mattrubbel och erfarenhet av att svälta mig själv. Det är inget jag gör numera men jag måste fortfarande vara försiktig. Tyvärr är min erfarenhet att sjukvården inte tar en ätstörning på allvar innan man är gravt underviktig.

Jag har väl tekniskt sett aldrig haft anorexia för att även efter min längsta svältperiod då jag såg betänkligt tunn ut så var jag OK om man gick efter BMI, kanske postar en bild från ungefär den tiden senare. Men har den inte på datorn och sömn är bra det också.

Viktnedgången har också inneburit att jag nu kan ha en kavaj jag inte kunnat ha på åtskilliga år. Jag har en del kommentarer jag vill svara på men huvudet orkar inte med just nu. Sen har jag hört att det finns folk som sover så dags! Varför gör de det? När man kan vara uppe, leka på nätet och titta på Animal Planet. Det är ett av programmen om djur som blivit behandlade illa men nu blir räddade. Jag säger som Finkänsliga Fröken Å Vad är det för fel på folk?

Kommentera

