Jag är ett geni!

Ett geni säger jag! Nu har jag lagt till min egen blogg i min blogroll eftersom jag bara måste pilla på allting och det ibland utan att tänka. Jag vill inte ha den där, men hur får jag bort den? Det finns en ”add to bloggroll” på Blog info menyn jag använde men ingen ”remove” sen lade jag till WitchBitch på blogrollen vilket kändes bättre eftersom det faktiskt var meningen och inte bara ett resultat av tanklöst klickande. Jag lade de till de övriga som ligger där på något annat sätt, men jag kommer inte ihåg hur för det var ju inatt innan jag blev alldeles för trött och korsögd.
Jag har precis ätit lite grönsaker och linsröra, jag blir väldigt fort mätt just nu.
Eskarina står framför soffan och spinner och undrar varför jag leker med datorn när jag kunde göra något vettigare som att klappa henne, eller ge henne tonfisk eller nåt.
Jag har laddat ner en damptantslogga men begriper inte riktigt var jag skall stoppa in den så den skall synas på bloggen. Har inte riktigt ork att läsa en massa heller, såg nån sida med lite kod till dem, men vilken var nu det?
Men vad är det för skillnad på kategorier och Etiketter? Har en drös kategorier sen förra bloggen, men etiketterna då? Vad skall de vara för några?

6 responses to “Jag är ett geni!

  1. Välkommen till wordpress vännen!

    Tänkte jag kanske kunde försöka räta ut några frågetecken åt dig…. 😆

    För att lägga till DAMP-dinosaurien eller andra bilder där till höger så gå in på denna
    länk.

    Det var den vägen jag lärde mig, och jag är dum som ett spån när det gäller sånt… så kan jag så kan du! 😉

    Vad gäller kategorier och etiketter så är:
    * Kategorier typ olika samlingskapitel. Tex ett om ADHD, ett om Katter, ett om Hem och vrå osv.
    * Etiketter är nåt väldans bra! Skriver du till exempel ett inlägg som detta som jag nu svarar på så skriver du till etiketter innan du publicerar. Etiketter till detta inlägg kan tex vara: bloggroll, wordpress, linsröra, katter osv. Det är med hjälp av etiketter som folk kan hitta dig i sökmotorer.

    Det var lite från mig det… nu ska jag gotta mig i soffan och se en film.

    Hoppas det går bra för dig med ditt piffande! 😀

  2. oh ohohoh…. glömde… Etiketter heter/kallas också ”tags” och ”taggar”. Klickar du på en ”tag” hos mig tex ”concerta” så kommer du till en wordpress-sida med de senaste inläggen om just Concerta. 🙂

    Vill du så kan du ändra så att kommentarer kommer in direkt på din blogg, eller så kan du ha det som nu så att du måste godkänna kommentarerna först. Det kan vi ju återkomma till om du är nyfiken. 🙂

  3. vegangeekgirl

    Åh tack för hjälpen! Nu fick jag till bloggan! Skall peta in credit åt Tant Rasch på något lämpligt ställe senare.
    Etiketter låter väldigt intressant nu när du förklarat.
    Vad såg du för film? Jag vill nog att folk skall kunna posta direkt, visste inte ens att de inte kunde det nu. Men jag har inte hittat de rätta inställningarna. Jag blev jätteförvirrad när jag läste att jag fått två kommentarer men när jag gick ut bloggen fanns det inga nya!

  4. Titt så fin dinosaurien blev! 😀

    För detta med kommentarer gör du på detta lilla vis:

    Inställningar –> diskussion –> ”Before a comment appears” (tredje raden).

    Där kryssar du i ett av följande alternativ (eller alla om du vill) 😉 :

    – En administratör måste alltid godkänna kommentaren
    – Måste kommentarförfattaren fylla i namn och e-postadress
    – Måste kommentarförfattaren ha en tidigare godkänd kommentar

    Jag har bara klickat i mellersta alternativet (”Måste kommentarförfattaren fylla i namn och e-postadress”). Då kommer kommentaren in direkt och med info/länk om vem som skrev.

    😀

  5. äh, nu kom den ju in direkt, så onödigt bladder från mig! 😛

  6. vegangeekgirl

    Haha det vet jag inte hur det gick till för även om jag varit inne där innan har jag inte orkat kolla genom alternativen eller ändra något innan! Så jag är glad att du skickade mig dit för det var lite annat jag ville ändra.

Kommentera

