Tittar på TV

Vi tittade just nu på något program på tvåan där man pratade om homosexualitet, man jämförde delar av hjärnan mellan homosexuella och hetereosexuella och antar jag ville man utröna orsaken till att man blev intresserad av motsatta könet eller samma som man själv. Jag hängde inte riktigt med och hittar inte mycket på SVTs hemsida. Jag vet inte om jag stödjer dessa undersökningar eftersom jag inte vet vad de kommer att använda resultatet till. Är det verkligen viktigt att veta varför människor tänder på ett visst kön? Kommer det att hjälpa till att minska fördomarna? Jag vet inte, det kanske det gör. Jag ställer mig dock tvivlande, skakar lite på huvudet och konstaterar att jag inte riktigt förstår de sexuella.

One response to “Tittar på TV

  1. Jag begriper inte vad resultaten till såna undersökningar måhända kan presentera för nåt intressant – för någon! Förutom de som vill påstå att homosexuella är kemiskt och fisisk inte samma som heterosexuella, och bara vill understryka olikheter… *suck*

Kommentera

