Går inget bra med sovande

Jag går och lägger mig i någorlunda hyfsad tid men det hjälper inte, så fort jag ligger ner så hostar jag. Jag har inga problem när jag är uppe, jag har en extra kudde så nu ligger dessutom obekvämt plus att jag hostar. Bleergh inge kul!
Jag är fortfarande både trött och rastlös. Ännu en kväll då vi tittar på Numb3rs repris denna gång.

Vad det heter, vad skall vi prata om nu då?
Jag önskar att jag var mer social men människor är komplicerade och svårtydda det tillsammans med en överdriven önskan att alltid vara till lags och vara omtyckt av alla kan bli ganska påfrestande. Någon gång måste jag lära mig att jag kan *inte* se till att alla i min närmaste omgivningen alltid är glada, världen funkar in inte så. Men även om jag egentligen vet det och till och med kan uttrycka det i skrift är det inte alltid så lätt att komma ihåg.

Vad var det nu jag skulle skriva? Jag vet att det var något! Kära Syster pratade just med mig och det är ju alltid trevligt men ibland känns det som mina tankar är som ett gäng hyperaktiva småttingar som springer rundor i mitt något röriga huvud med korta pauser då de hittat någon intressant ”tanke” som de vill förevisa tills nästa har hittat något. För att få ihop något måste jag först samla ihop gruppen vilket inte är det lättaste.

Jag har den lilla ovanan att jag ibland tänker en lång stund och sedan bara uttrycker delar av min tankekedja och förstår först inte varför folk inte förstår vad jag pratar om.
En del av sina egenheter måste man arbeta med, andra kan man gott behålla. Jag har kommit fram till att min ovana att svara folk innan de uttalat hela frågan vilket gör att risken att jag svarar på något annat än de tänkt fråga måste vara extremt irriterande och något jag måste försöka sluta med. Däremot min vana att svara på retoriska frågor kan jag behålla, jag måste ju få behålla lite av ”mig” och jag är säker på att de flesta kan antingen vänja sig vid det alternativt lära sig att inte ställa frågor till mig som de inte vill ha besvarade!

Kommentera

