Lite positiv kan man vara ibland

Jag tänkte lätta upp det hela efter min mastodont stora, jätteledsna post nedan. För det finns ju positiva saker också.
Jag delar numera lägenhet med min bonus syster och våra två katter, vi har delat lägenhet i minst två år nu och vi är både glada att vi bestämde oss för att flytta ihop.
Syster (bonus syster blir i längden för långt att skriva) och jag står varandra väldigt nära, förutom att det inte finns någon förälskelse och inget inget sex (hon är hetero jag är asexuell) är vi som ett par och delar ett liv tillsammans. Syster har sina egna bekymmer och svårigheter men det är inget jag kommer att ta upp här, för det är en sak att jag delar med mig med mina glädjeämnen och framförallt mina demoner, men det är inte snällt att lämna ut någon annan (jag hade tänkt använda ett annat ord än snällt men har precis läst en lång utläggning om det i en annan blogg inklusive kommentarer så det känns bäst att avstå)
Jag arbetstränar på biblioteket fem dagar i veckan det har stärkt mig mycket men nu vill jag vidare, jag vill ha ansvar och förpliktelser och inte minst tjäna pengar…
Jag har visserligen inget slutdatum på min sjukersättning eller vad det nu kan heta för tillfället så jag hade ju kunnat sitta hem och leka med datorn hela dagarna och varken få mer eller mindre pengar än jag får nu. Men jag orkar inte det, jag blir rastlös och regeringens käcka uttalande om sjukskrivna gör inte direkt livet lättare.
Syster och jag är tillsammans på väg mot ett lyckligare friskare liv,

ja just det jag fick ju svaret på mejl och kan sluta stirra upp mig över det.

2 responses to “Lite positiv kan man vara ibland

  1. jag tycker det är jättebra att du känner att du har något meningsfullt att göra. Dock förstår jag hur du tänker angående pengarna, det känns lite ”fisigt” att göra ett jobb som någon annan och få en massa tusen mindre.
    Men se det som så, att det inte är för evigt, en dag får du ett jobb som ger dig bättre betalt än sjukersättning.

    Ta en dag i taget. Härligt det låter med din bonussyster, det är guld värt med vänner som förstår en.

    sv:
    nu är jag inte så insatt i just blogger, men det ska väl finnas nån bildknapp där du skriver inlägg. Det brukar se lika ut på dom flesta bloggfunktioner just när det gäller sånt.
    Ser fram emot ditt foto på veckans utmaning ,)

  2. Godmorgon på dej
    Ja du.. jag och min syster flyttade ihop när hon fick sin första lägenhet. Vi hade delat rum ända sedan jag föddes..och valde att dela en stor etta… ha ha ha
    Det gick bra, vi hade trevlig tiop de två åren vi delade lägenhet.
    Ha en bra dag, va bra att du fick svar på mailet!!!

Kommentera

