Förvirrade mail

Jag har skickat ett något rörigt mail det blev rörigt för jag ville så gärna skriva samtidigt som jag egentligen inte vågade. För jag är ganska rädd av mig, mitt största problem är inte min ADHD eller om man skall vara petig så var det DAMP jag fick som diagnos, men det begreppet är väl ute eller hur det var? I alla fall, visst försvårar min ADHD mitt liv men det största hindret för ett lyckligt liv är min oerhörda rädsla för nästan alla människor, jag är rädd att de skall titta på mig och bara känna förakt och avsky. Sa hon och lade ut sina personliga tankar på nätet för logik det är fina grejer det. Jag studsar runt på min hyperaktivitet och förefaller allmänt bubblig men innerst inne är jag skräckslagen. Det knyter sig i magen och jag får inte fram ett ord, svetten lackar och jag försöker utröna om jag sagt nåt fel, gjort något fel eller bara är allmänt tråkig.
Jag skulle behöva en terapeut men jag har så svårt för att lita på i synnerhet folk inom psykiatrin.

2 responses to “Förvirrade mail

  1. jag läser, och min första tanke är, om du har fått någon hjälp med att försöka reda ut varför du är rädd för människor???

    Du har ju säkert hört detta hur många gånger som helst, men säger det ändå…. Det är ingen som ser på dig med förakt och avsky, varför skulle dom göra det?

    Har du en terapeut? Även om du har svårt för att lita på någon, så är du tvungen att ändå försöka, för att kunna komma vidare. Har du ingen terapeut, så be att få en. Du vet inte vem du får träffa, det kan ju blir hur bra som helst 😉

    sv: har du hittat nån sekt ännu`??? Jag vill oxå va med, känner mig så utanför annars 😉 😉
    ingen förstår nånting av vad vederbörande skriver, det kanske inte är meningen heller… men jobbig är han likväl…

    Ringer du en terapeut på måndag`??? 😉
    kraaam

  2. Jag (som oxå har ADHD, fast nog egentligen känner mig hmer hemma med DAMP-diagnosen, eftersom den oxå har med M för motorik – eller som jag fått höra stora delar av livet: klumpig) kan tänka mig att du är rädd för att du gjort dåliga erfarenheter. Jag tror att vi är många med den här sortens problem som misslyckats väldigt många gånger redans som mycket små knott. Då blir det svårt att våga. Vilket är väldigt väldigt synd, eftersom erfarenheten ju är summan av alla försök. Och goda erfarenheter är egentligen att ha gjort några fler bar än dåliga. Alla går ju på grund ibland.

    Men kul, kul, kul att du är här i bloggsfären iaf. Jag börjar få svårt att hänga med alla DAMP-tanter, men gör mitt bästa (Dyslektiker oxå)
    Välkommen ska du känna dig. Och fortsätt försöka. När det ligger ett fler lyckat än misslyckat försök i vågskålen tippar skalan över vet du. Så beta av en situation i taget så kommer du småningom dit!

Kommentera

