Mer tv-tittande

Vi tittar på Numb3rs igen och jag är genial och tryckte ”Enter” istället för ”tab” efter rubriken och lyckades posta ett tomt inlägg att det går att redigera! Jag vet inte riktigt vad som händer i det här avsnittet förutom att det handlar som vanligt om mord och denna gång även om schack! Det är nya avsnitt idag så klockan är bara 23:25 än så länge.
Angående att prata med folk inte nog med att jag inte vet vad folk vill prata om jag är också förtvivlat blyg vilket gör det än svårare. Innan jag gick i skolan var jag inte det bittersta blyg och pratade glatt med alla.
Jag har en bild från första skoldagen när vi står på led och väntar på att få trava in, de andra som är med på bilden står prydligt medan jag svävar en bit över marken eftersom jag hoppar jämfota av lycklig förväntan när kortet tas. Min glädje över att börja skolan var dock inte så långvarig, vi hade till min stora besvikelse lång inskolning och i sex veckor gjorde vi samma saker vi redan gjort på lekis i ett år.
Jag blev både upprörd och besviken över detta, jag gick ju i skolan för att lära mig läsa och skriva och hade redan väntat i flera år, Mamma har berättat om min förtvivlan när jag inte också fick börja skolan när dagmammans son började när jag var 2½ år.
Jag vet inte riktigt hur min bild av skolan var när jag var så liten men ändå jag hade med andra ord väntat länge!

Ett annat problem är att jag inte är särskilt bra på att hålla igång ett samtal, utan det är den andra stackaren som får göra allt ”jobbet” s a s jag är medveten om detta men kommer ändå inte på något att säga förutom svar på direkta frågor och kan bolla tillbaka liknande motfrågor.

Förresten varför ställer folk retoriska frågor? Jag svarar alltid automatiskt på dem för i min värld om någon ställer en fråga är det för att de vill ha något slags svar! Vad är annars vitsen med dem?

Jag är något så gräsligt trött och ganska hungrig, skulle kanske äta något och försöka sova lite, vore ganska häftigt att lyckas lägga sig innan midnatt!

One response to “Mer tv-tittande

  1. Nej, man SKA faktiskt inte bädda förmycket!! 😀
    Då stängs kroppens värme och fukt in och kvalster trivs till den grad att det kan bli allergiframkallande. (Jag samlar bara på hälsoråd när dom konfimerar att jag gör rätt iof) Men vi sover i vardagsrummet för dom andra rummen är obrukbara och det kommer hem folk ibland och.. ja.
    Jag addar dig bland damptanterna 😛

Kommentera

