Vad hände?

Hur blev klockan 1:41? Vi tittar på Numb3rs, det är nog en repris och att dela uppmärksamheten mellan datorn och tvn går som vanligt sådär. Hittar jag något intressant på nätet glömmer jag att jag tittar på TV och frågar sen förvirrat syrran ”vad hände” alternativt missar jag att programmet börjat och märker inget förrän vi är någonstans mitt i men som tur är har vi dekoder med hårddisk så vi kan ofta backa programmet, vi kan också passa mitt i sändningen vilket aldrig upphör att förundra mig. Dricker Chai te med sojamjölk det är min senaste favorit.
Hur vet man förresten vad man skall prata med folk om, hur vet man vad de vill prata om? Hur märker man när man börjar tråka ut dem? Varför vill ingen lyssna när jag vill prata om det fascinerande ämnet signum på biblioteksböcker? Jag gillar att sortera böcker och andra saker så varför är ingen intresserad när jag pratar om att böcker om historia står på K t ex?
Varför utelämnar jag ofta ord när jag skriver och får bara ner ungefär hälften av det jag ursprungligen planerade att skriva? Jag arbetstränar för tillfället med att sätta upp böcker på biblioteket vilket fördjupat mitt intresse för signum.

4 responses to “Vad hände?

  1. haha, ja du jag undrar varenda dag hur klockan plötsligt var 7 timmar senare mot sist jag kolla?!?! Lika spännande varenda dag.

    Sådär sitter jag oxå o kollar tv, med datorn framför, kan ju missa nåt i ena burken om jag bara kollar den andra haha…

    Vad är signum förnåt? Du ser, noll koll har jag 😉
    Men JAG undrar, varför böcker om historia står på K, borde dom inte rent logiskt stå på H??? Där hade ju jag letat..

    Det enda sättet att veta vad andra vill prata om, är väl kanske helt enkelt att fråga? Ta fram microphonen och gå på intervju 😉
    Kanske märker man när folk blir uttråkade att dom inte riktigt längre svarar, eller tittar på dig, kanske börjar plocka med annat etc… fast å andra sidan kanske dom bara har ADHD och blir jävligt rastlösa i största allmänhet..
    Usch det är svåra frågor du ställer, dom kan ju inte jag heller 😉

    sv:
    har inte heller haft tålamod med tv det sista, men just japanerna satt jag länge o fascinerades över. Det händer ju nåt hela tiden som håller min uppmärksamhet 😉

  2. Känner igen mig… i fler än en sak… snurret tv/dator/tv/dator tex, men också fascinationen över saker so andra inte tycks tycka är det minsta intressant… knasiga människor! Jag har jobbar som just bokuppsättare på universitetsbiblioteket i Linköping i tre år, och kunde ofta inte släppa fascinationen över signum eller annat som gemene man inte brydde sig om för fem sekunder! 😀

  3. majsan67: Signum är de bokstäver som oftast står på ryggen på biblioteksböcker som t ex Hce för skönlitteratur översatta till svenska från valfritt språk, Hma som är skönlitteratur på ryska, Vef som är om jag inte blandar ihop det böcker om neurologiska saker som ADHD och tocke sånt eller en del står där och andra under Vle som är psykiska sjukdomar. H för historia låter som en bra idé det får jag ju hålla med om.

    Jovisst kan man fråga folk vad de vill prata om men jag är så förtvivlat blyg att jag vågar inte riktigt.

    addanna: Äntligen har jag hittat någon mer än jag som förstår fascination i Signum! Det är alltid trevligt att inte vara den enda.

  4. Men jag vill visst veta att historia står på K. Hur ska jag annars hitta mina gulleböcker 😉

Kommentera

