Sånt och sådant

Jag hoppar runt lite bland olika bloggar och läser några rader än här och än där. Hittade ett Asperger test som gav mig resultat ”

Tack för att du svarat på frågorna.

Din Aspie poäng : 152 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 46 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Där ser man, gillade dock testet hög igenkänningsfaktor på många av frågorna.
När jag blev remitterad till utredning i Lund var det för att min dåvarande läkare trodde att jag var autistisk men resultatet blev en DAMP diagnos. När jag gjorde utredningen bestod min medicinlista av ungefär halva FASS i avdelningen lugnade och dylikt, jag blev inte direkt bättre av alla medikamenter bara något drogad, den läkare som några år senare satte ut mina mediciner eftersom hon konstaterade att de ändå inte verkade vara mig till någon glädje för mig,

konstaterade senare att jag var ”som en liten zombie” första gången hon träffade mig. Medicinerna sattes ut etappvis och jag saknade dem inte. Sen blev jag insatt på någon ritalina variant som hjälpte mig en del. Senare skyllde annan vårdpersonal det faktum att jag slutade äta på det faktum att jag var insatt på ”amfetaminpreparat” vilket inte var med sanningen överensstämmande, sanningen var att jag redan så gott som slutat äta när preparatet sattes in. Det var i Januari och jag åt redan väldigt sporadiskt några tuggor fast föda i veckan ungefär är vad jag åt. Det var ingen i personalen som reagerade på att jag åt vid totalt två tillfällen under de två veckor jag var inlagd för att börja med den. Jag var inte ens särskilt diskret utan helt enkelt struntade att gå till matsalen. Jag bodde vid den tiden på ett s k ”behandlingshem”
de var inte värst intresserade av att behandla, jag tyckte dock att det var hemskt praktiskt att ingen propsade på att jag skulle äta.
När det gått en månad uttryckte en av de anställda en viss oro.
”Du har gått ner så mycket vikt på sistone att vi börjar bli oroliga har vi någon anledning till det?” jag log ljuvt och förklarade att ”nejdå det är ingen fara” så var det klart!

Kanske en kommande löpsedel för aftonblaskan? ”Ät inte på en månad och RASA i vikt”

Jag fortsatte att inte äta ett bra tag till och hamnade till slut på sjukhus. Men det blir för lång historia att skriva nu.

Kommentera

