Morgon

Klockan är 9:32 på morgonen när jag börjar skriva detta, bloggen som befinner sig någon annanstans kommer att uppge ett helt annat klockslag. Jag är trött och fryser och skall äta kålsallad och dricka te så fort jag orkar. Nattens sömn blev både bristfällig och hattig och jag funderar skarpt på att ligga på soffan en stund alternativt bara lägga huvudet på tangentbordet en stund.
Ett av barnen vi passar (vi ser efter min bonus systers syskonbarn) gav mig en kram innan hon åkte till skolan och sa att jag ”nästan alltid ser ledsen ut” problemet med mig för en del är att när jag mitt ”naturliga ansiktsuttryck” ler jag inte jag tror det är det är det i alla fall. När jag var yngre fick jag jämnt höra att jag såg ”sur ut” vilket var ganska jobbigt.
Jag följer med lite grann i nyheterna och ju mer jag lär mig om Sarah Palin ju sämre tycker jag om människan. Oh shiny! Jag lade till en länk genom att trycka på tre tangenter! Snitsigt! Jag har lite hemlängtan men tjusningen med hus är att man inte har några grannar som borrar i betongväggarna stup i kvarten eller folk som dammsuger klockan 3 på morgonen över huvudet på en. Man kan även tillfälligt skjuta undan tankarna på den städning som behövs hemmavid. Fast jag saknar katterna, det finns visserligen katter här också men det är inte våra små sötnosar.

Kommentera

