Verksam

Mötet gick bra även om inte mycket hände precis, jag har en ny tid den 29/9 och skall ta med de ”referenser och arbetslivserfarenheter” jag har. Vilket gör mig med lite nedslagen jag menar vad skall jag ta med? Jag tvivlar på att mitt halvtaskiga gymnasiebetyg är till någon glädje. Jag har en del hyfsad betyg från KomVux men inget som kan hjälpa mig att få jobb.
Sen var vi på Skatteverket eftersom jag behövde en blankett för att flytta om mina förnamn så att mitt tilltalsnamn kommer först och jag inte behöver förklara vad jag vill kallas varje gång jag har uppgett mitt personnummer. Kvinnan bakom disken var först ovillig att ge mig någon blankett eftersom hon menade att jag redan har en markering vilket som är mitt tilltalsnamn. Tyvärr tittar folk inte på det utan tar det namn som står först. Jag fick en blankett till slut.

2 responses to “Verksam

  1. oh.. vad fint det skulle va med en logga inne hos dig 😉

  2. *håller med* skulle vara mycket fint med en logga. Men först skall jag sluta ha en rosa blogg… det skär sig mot den röda kanten nämligen. Jag är inte ens särskilt förtjust i rosa men jag klickade tankspritt på en av de färdiga mallarna bara för att kunna börja skriva. Jag ville ju blogga NU och bestämde mig för att ta det tidsödande, tankekrävande stegen senare. Någon dag skall jag lista ut hur man flyttar länklistan. Jag ville ju inte ha den DÄR så därför har jag bara lagt till en länk.

Kommentera

