Blogg var det här

Jag tror att jag redan har en blog på blogger som jag typ gjort en inlägg i eller kanske två med ungefär samma adress namn men jag är inte säker och vet helt säkert inte vilken e-mail jag i så fall använt så jag startade en ny. Inte för att det spelar någon roll eftersom jag redan startat femtielva konton på olika ställen på nätet som jag sedan tröttnat på och/eller helt enkelt glömt bort.
Det hade ju varit kul att bli en välläst bloggare men jag är inte särskilt spännade bara att komma på en titel till bloggen var svårt nog. I vanliga fall skriver jag på LiveJournal men just nu fick jag ett behov att skriva lite på svenska och eftersom en sådan försvinnande liten andel av mina läsare på LJ förstår svenska kändes det bättre att vända sig någon annanstans.
Jag pratade med min senaste psykiater för ett tag sedan hon hade beställt blodprov för att kolla lever och sånt eftersom jag ätit mediciner ett antal år. Jag var mest intresserade av att få bekräftat att jag kunde skära ner på risperdalen med ytterligare en halv tablett. Så jag lyssnade lite förstrött när hon pratade om bilrubin och vita blodkroppar och frågade om jag hade problem med levern. jag förstod inte helt vad hon pratade om dels för att hon är lite svårförståelig på grund av språksvårigheter och dels för att ogillar att prata i telefon. Hon skulle skicka resultaten till vårdcentralen för kännedom i alla fall. Sen häromdagen kom det ett brev från vårdcentralen om att någon vilt främmande läkare skall ringa mig i nästa månad för att prata om vad vet jag inte. Antagligen min lever och kunde jag vara snäll och gå en vecka innan avtalad tid och få nya prover tagna. Nu är jag riktigt nervös jag är inte riktigt på det klara med vad problemet är och jag har ingen lust att prata i telefon med en främmande läkare om min lever… Jag vet inte riktigt vad jag skall berätta om den, jag menar jag vet att jag har en jag vet ungefär vad den sitter och om jag anstränger mig någelunda vad den pysslar med. Den har inte förorsakat mig problem innan trots att den emellanåt levt ett hårt liv. Vad vill jag ha sagt med detta? Varför publicerar jag detta på nätet? Jag vet inte, varför inte? Bättre än att bara gå runt och ängslas antar jag.

Kommentera

